KAKO LAHKO ORGANIZACIJE SVOJIM ZAPOSLENIM OLAJŠAMO VRNITEV Z DOPUSTA?

Še včeraj smo se prijetno odklapljali z dobro knjigo, plavanjem, športom ali le opazovanjem svojih otrok ob igri, danes pa se že pripravljamo na ponedeljkovo gnečo na cesti, polne urnike in naloge, ki jih pred letnim dopustom nismo uspeli dokončati.

Vračanje na delo po dopustu lahko sprva izgleda kot nekaj vsakdanjega, vendar pa takšna sprememba življenjskega ritma za mnoge posameznike predstavlja precejšen izziv. Ob ponovnem uvajanju v delovno okolje se zaposleni pogosto soočamo z različnimi ovirami in težavami, ki jih psihologi delimo na 4 ključne kategorije: 

  • Težave, povezane z delom: Vrnitev v rutino, upoštevanje urnikov ter soočanje s kopičenjem dela, ki se je nabralo med odsotnostjo.
     
  • Težave na medosebni ravni: Prilagajanje na sodelavce, organizacijsko kulturo in klimo ter spreminjanje navad, ki so se razvile med odsotnostjo.
     
  • Težave, povezane z usklajevanjem poklicnega in družinskega življenja: Soočanje z manj časa za družinske in prostočasne dejavnosti ter z večjo utrujenostjo.
     
  • Težave z identifikacijo: Nižja povezanost s svojo vlogo, delovnim mestom in organizacijo.
     

Kljub zgoraj naštetim težavam, obstaja kar nekaj ukrepov, s katerimi lahko organizacije prehodno obdobje bistveno olajšamo. V nadaljevanju je navedenih nekaj načinov, s katerimi lahko podpremo svoje zaposlene ob vrnitvi in poskrbimo, da se počutijo cenjene, manj obremenjene in bolj motivirane za nadaljnje delo:

  • Postopno vračanje na delo: Zagotovitev bolj fleksibilnega urnika in dodelitev manj zahtevnih delovnih nalog v prvih dneh po vrnitvi z dopusta. Ta čas lahko zaposleni izkoristijo za pregled prejetih sporočil in načrtovanje prioritet, kar olajša prilagajanje delovni rutini. Postopno vračanje zmanjšuje stres, povezan z vrnitvijo, ter zaposlenim omogoča, da se lažje in bolj produktivno vključijo v delovni proces.
     
  • Organizacija informativnih sestankov: Seznanitev o dogajanju med dopustniško odsotnostjo, pregled sprememb in podpora pri ponovnem vključevanju v delovne procese krepi identifikacijo zaposlenih z organizacijo ter prispeva k večji motivaciji in uspešnosti.
     
  • Spoštovanje delovnega časa zaposlenih: Pomembno je, da se izogibamo kontaktiranju zaposlenih izven delovnega časa. S tem organizacija ne le spoštuje pravico zaposlenih do počitka in regeneracije, temveč tudi spodbuja kulturo, kjer se ceni prosti čas in preprečuje izgorelost. Upoštevanje teh meja povečuje zaupanje zaposlenih v organizacijo in prispeva k večji delovni učinkovitosti ter zadovoljstvu na dolgi rok.
     
  • Povabilo k deljenju izkušenj: Organizacija kratkega sestanka ali neformalnega druženja, kjer lahko zaposleni delijo svoje dopustniške izkušnje, pomembno prispeva k krepitvi timskega duha in ustvarjanju pozitivnega vzdušja v podjetju. Takšne priložnosti za osebno izmenjavo prispevajo k boljšemu poznavanju med sodelavci, spodbujajo odprto komunikacijo in gradijo medsebojno povezanost. Poleg tega omogočajo, da se zaposleni lažje ponovno vključijo v delovno okolje, saj se počutijo sprejete in cenjene.


Kako pa v vašem podjetju podpirate zaposlene pri vračanju z dopusta? Katere prakse so se izkazale za najučinkovitejše? Veseli bomo vaših dobrih praks in idej!
 

Prispevek je za vas pripravila:
Nika Vodnjov, dipl. psih. (UN)


Referenca

Sousa, C. in Gonçalves, G. (2019). Back to work bang! Difficulties, emotions and adjustment strategies when returning to work after a vacation. The International Journal of Human Resource Management, 32(10), 2242–2263. https://doi.org/10.1080/09585192.2019.1602784

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Profil d.o.o.