V sodobnem času je maksimiziranje dobička ter doseganje čim boljših rezultatov na trgu eno izmed glavnih vodil marsikaterega podjetja. Pogosto pa se po drugi strani pozabi na tiste, ki so v podjetju dobiček soustvarjali in so ključni za njegovo nadaljnjo rast – na ZAPOSLENE. Pri zaposlenih se lahko iz takšnih ali drugačnih razlogov sčasoma pojavi nezadovoljstvo, poslabšajo se lahko medosebni odnosi ter poviša stres ali pa doživijo celo izgorelost. Posledično jim upade produktivnost, podjetje začne dosegati nižje rezultate, pogosto pa se s tem povečuje tudi fluktuacija znotraj podjetja.
Kaj lahko torej storimo, da se temu izognemo oz. pravočasno preprečimo pojav nezadovoljstva ter še naprej gradimo podjetje z motiviranim in zadovoljnim kadrom?
Med zaposlenimi izvedimo meritev: Analiza zadovoljstva
Podjetja morajo zaposlenim dati občutek, da jim je njihova vloga pomembna in da so oni tisti, ki prispevajo k uspehom in rasti podjetja. Če zaposleni čutijo, da je podjetju zanje mar, da lahko izrazijo svoje mnenje, skrbi in nezadovoljstvo, brez strahu pred morebitnimi posledicami ter da so slišani in upoštevani, bodo rezultati njihovega dela boljši, povišala se bo njihova motivacija, izboljšali se bodo medosebni odnosi, manj bo odsotnosti, fluktuacije, dodatno pa bodo tudi izven dela o podjetju širili dobro sliko ter nezavedno gradili blagovno znamko privlačno novim kadrom.
Zadovoljstvo zaposlenih in merjenje le- tega je zato eden ključnih dejavnikov uspeha katerekoli družbe ali organizacije. Če so zaposleni zadovoljni, bodo dali vse od sebe pri izpolnjevanju delovnih nalog ter s tem po svojih najboljših močeh prispevali k dobrim poslovnim rezultatom.
Kaj torej dobimo z merjenjem zadovoljstva zaposlenih?
Z analizo zadovoljstva zaposleni ocenjujejo zadovoljstvo na različnih področjih:
- delo in delovna zavzetost
- odnosi
- vodstvo
- ugled podjetja
- plačilo
- ipd.
Vodstvo dobi s tem neprecenljiv vpogled v pozitivne in manj pozitivne vidike bivanja in delovanja zaposlenih v družbi, ter dobi odlično priložnost, da na osnovi rezultatov pripravi in tudi izvede potrebne korektivne ukrepe.
Na drugi strani pa zaposleni prek tega dobijo občutek, da se njihovo mnenje ceni ter da so pomemben člen v delovanju družbe. Slednje je neizogibno povezano z njihovo motivacijo, zavzetostjo in lojalnostjo ter nenazadnje z njihovo delovno uspešnostjo. Prinaša tudi druge prednosti:
Slika 1. Področja, povezana z zadovoljstvom zaposlenih.
Če si torej želite vpogleda v stanje zadovoljstva vaših zaposlenih ter na podlagi tega vpeljati ukrepe in zadovoljstvo ter z njim uspešnost podjetja dvigniti še na višjo raven, nas lahko za več informacij kontaktirate na: profil@profil.si. Analiza zadovoljstva je pri nas individualno prilagojena posameznemu podjetju tako z vidika kategorij, vprašanj, načina merjenja, jezika in drugih pomembnih aspektov meritve. Prav tako je postopek digitaliziran in omogoča visoko stopnjo anonimnosti.
Prispevek je za vas pripravila:
Rosana Vidovič, mag. psih.