Približuje se konec leta, zaključevanje projektov, pregled realizacije ter še veliko (za nekatere gora) drugih opravil, ki jih želimo opraviti, da v novo leto vstopimo poslovno še uspešnejši in pripravljeni na nove zmage. Pogosto se tako zgodi, da so ravno ti zadnji meseci v letu za podjetja in organizacije zelo naporni, stresni in delovno obremenjujoči. Po drugi strani pa se nas večina veseli zaključka leta in si želimo, da bi bil december prazničen, poln pozitive, dobrega razpoloženja, motivacije in medosebne povezanosti.
Kako torej vzpostaviti ustrezno ravnotežje med dvema zelo različnima vidikoma zaključevanja tekočega leta? Da bo vstop v novo leto uspešen, ne samo s poslovne strani, temveč tudi z vidika krepitve medosebne povezanosti, dobrega počutja zaposlenih ter prazničnega vzdušja na delovnem mestu, smo za vas pripravili nekaj predlogov dobrih praks, ki jih lahko uporabite v vašem podjetju:
1. Uredite in okrasite skupne prostore – za višanje zadovoljstva in produktivnosti zaposlenih.
Ste že poskrbeli za vzpostavitev prazničnega vzdušja v svojem delovnem okolju? Vzemite si uro časa in postavite ter okrasite novoletno jelko, okrasite skupne prostore, ter se podružite ob vročem čaju, kavi in piškotih. S tem boste spustili praznični duh v vaše podjetje, zaposleni se bodo med seboj ponovno povezali, vi pa boste tako nagrajeni z dodatno motivacijo ter dobrim razpoloženjem v kolektivu. Samo 1 ura časa, a toliko pozitivnih koristi.
2. Organizirajte božično obdarovanje med zaposlenimi – za krepitev povezanosti v kolektivu.
Pripravite božično obdarovanje, kot je npr. »Secret Santa«, v celotnem podjetju ali zgolj v posameznem oddelku. Vsak naj izžreba posameznika, ki ga bo obdaril ob koncu leta. Določite finančno vrednost darila (npr. 10€), lahko tudi tematiko obdarovanja (npr. pripomočki za osebno nego, zdrava prehrana ipd.), darila nastavite pod jelko ter se konec leta kratko podružite ob odpiranju daril. Na tak način boste višali raven medsebojnega razumevanja in izboljšali poznavanje drug drugega znotraj kolektiva. Seveda pa pazite, da je aktivnost prostovoljne narave.
3. Obdarite zaposlene in na tak način izrazite hvaležnost, skrb za njihovo zdravje ter s tem povišajte njihovo motivacijo in produktivnost.
Zaposlene lahko obdarite tudi kot podjetje oz. se jim zahvalite za celoletno dobro opravljeno delo. To lahko storite na več načinov, na primer: organizirate novoletno večerjo, praznični izlet ali pa zaposlene nagradite z manjšimi (simbolnimi) novoletnimi darili, ki so lahko finančne, materialne ali storitvene narave – bona za masažo ali drugo sprostitveno storitev po napornem letu verjetno ne bi nihče odklonil! S slednjim bi zaposlenim dali tudi vedeti, da vam je mar za njihovo dobro počutje in si želite, da na delovno mesto prihajajo zdravi ter spočiti. Se sploh ne sliši slabo, kajne? :)
4. Podarite pohvalo, zahvalo – za spodbujanje osebne rasti in oblikovanje spodbudnega delovnega okolja.
Ste vedeli, da je ob upoštevanju, da je zaposleni zadovoljen s svojo osnovno višino plače, pohvala najučinkovitejša metoda nagrajevanja na delovnem mestu? Tako preprosto in hitro, a zelo učinkovito. Te praznike lahko drug drugega obdarite tudi s kakšno lepo gesto, pohvalo ali zahvalo ter s tem dodatno krepite medosebne odnose, hkrati pa date sodelavcem vedeti, da je njihovo delo cenjeno in spoštovano (npr. pojdite do informatika Petra in se mu zahvalite, da vam je brezpogojno priskočil na pomoč, vsakič ko je vaš računalnik želel delati nekaj po svoje ;) ). Velikokrat se namreč ljudje zanašamo na druge, da bodo poskrbeli za dobro vzdušje na delovnem mestu, čeprav je potrebno tako malo, da si ga kreiramo sami.
5. V času praznikov omogočite bolj fleksibilen urnik in občasno delo od doma - za višanje produktivnosti in zmanjševanje absentizma.
Ob vseh službenih obveznostih in z njimi povezanimi napornimi urniki, ki jih imajo naši zaposleni ob zaključevanju leta, moramo vzeti v obzir tudi vse aktivnosti, ki so povezane z njihovimi osebnimi življenji, in katerih v prazničnem decembru ni malo. Da zaposlenim pokažemo, da cenimo tudi njihovo osebno življenje in kot podjetje spodbujamo ustrezen »work-life balance«, lahko za določene dni (ob jasno določenih ciljih in delovnih nalogah, ki naj bodo opravljene) omogočimo bolj fleksibilne delovnike ali celo delo od doma. Na tak način bodo zaposleni lahko med delom bolj sproščeni in zbrani, saj bodo imeli dovolj časa tudi za vse ostale družinske / praznične obveznosti in za to ne bodo potrebovali dodatnih dopustov.
To je bilo le nekaj naših predlogov, za katere upamo, da vam bodo koristili. Idej za aktivnosti in obdarovanja je precej, imejmo pa v mislih, da lahko včasih le drobna pozornost z izdelanim namenom ter mislijo, ki stoji za njo, prijazna medosebna gesta ali pohvala delavcu pomeni veliko več kot draga materialna nagrada izbrana po naključju in brez posebnega pomena.
Zato darila in pozornosti zbirajmo skrbno ter z mislijo na naše zaposlene. Pokažimo jim, da smo hvaležni za ves njihov trud, ki so ga čez leto vložili. Tako bomo, poleg vseh dobrih poslovnih uspehov, v novo leto vstopili tudi z zadovoljnimi, motiviranimi ter lojalnimi zaposlenimi.
Danes smo članek za vas pripravile:
Rosana Vidovič, mag. psih.
Maša Androjna, dipl. psih. (UN)
Nejka Progar, mag. psih.